Oferta: Dla dzieci i młodzieży -> terapia i zajęcia indywidualne

Psychoterapia dzieci i młodzieży

W naszej Poradni pracujemy w nurcie psychodynamicznym, który:

Psychoterapia poprzedzona jest 3 spotkaniami konsultacyjnymi prowadzonymi przez dwóch psychoterapeutów, na które zapraszamy rodziców wraz z dzieckiem lub nastolatkiem.

Po konsultacjach następuje przekazanie zaleceń dotyczących sugerowanej formy pomocy i wyjaśnienie zasad kontraktu terapeutycznego.

Pojedyncza sesja trwa 50 minut.

Psychoterapia jest skierowana do dzieci i młodzieży mających:

Zaburzenia zachowania

gwałtowne napady złości, przekraczanie norm społecznych, popadanie w konflikty z rówieśnikami, niszczenie własności, wagary, bunt i przekorna postawa wobec osób dorosłych

Zaburzenia emocjonalne

nadmierna lękliwość, trudności w nawiązywaniu satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami, zahamowana i wycofana postawa wobec otoczenia, obniżony nastrój, fobie, koszmary senne, obniżona samoocena

Zespół Aspergera

możliwe trudności w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji rówieśniczych, kłopoty w odczytywaniu reakcji niewerbalnych, trudności w formułowaniu komunikatów adekwatnych do wieku, brak satysfakcji w kontaktach, brak impulsu do wspólnych działań, koncentracja na własnej osobie, sztywność reakcji i zachowań

Nadpobudliwość psychoruchową

przejawiająca się w trzech obszarach: nadmierna ruchliwość, nadmierna impulsywność, znaczne trudności w koncentracji uwagi, mająca wpływ na funkcjonowanie dziecka w domu i szkole, wpływa znacznie na możliwość osiągnięcia sukcesu w czasie trwania procesu edukacyjnego

Urazy psychiczne

spowodowane śmiercią osób bliskich, rozwodem rodziców, przebytą chorobą somatyczną, przemocą fizyczną lub psychiczną, przedłużającą się izolacją od rówieśników ze względu na pandemię i innymi wydarzeniami, które są oceniane jako kryzys

Kryzys okresu dorastania

wątpliwości co do własnej tożsamości, podejmowanych wyborów, przedłużająca się tendencja do obniżonego nastroju, zachowania agresywne i/lub autoagresywne, przedłużający się obniżony nastrój

Trudności w adaptacji w środowisku szkolnym

trudności w przyswajaniu wiedzy, niechęć do chodzenia do szkoły oraz trudność w nawiązywaniu satysfakcjonujących relacji z rówieśnikami

Skip to content