Diagnoza to nie wyrok, to początek. Trudności z akceptacją diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Ból, lęk, poczucie winy i niesprawiedliwości. Te i wiele innych emocji targają rodzicami, gdy ich dziecko otrzymuje diagnozę zaburzeń ze spektrum autyzmu. Życie ulega wówczas …

Czytaj więcej

Wybiórczość pokarmowa w autyzmie

Mocno ograniczony repertuar żywieniowy i niechęć do próbowania nowych produktów może być zwiastunem wybiórczości pokarmowej, której doświadcza większość dzieci ze spektrum autyzmu. Jednak istnieją rozwiązania, …

Czytaj więcej

Placówki edukacyjne dla osób autystycznych. Klucz do rozwoju i integracji.

Wybór właściwej placówki edukacyjnej dla osoby ze spektrum autyzmu ma kluczowy wpływ na jej rozwój i proces integracji z otoczeniem. W Niepublicznej Szkole Podstawowej Fundacji …

Czytaj więcej

Rola szkół „Otwarte Drzwi” w zmianie obrazu osób autystycznych w społeczeństwie

Nowoczesna edukacja to otwartość, uważność i realizacja programu w relacji do możliwości ucznia przy jednoczesnym zrozumieniu jego potrzeb. To szczególnie ważne w przypadku szkół, w …

Czytaj więcej

„Otwarte drzwi” do bycia sobą – nowe możliwości edukacji dla licealistów.

Nauka w systemie edukacji, w którym uczeń może funkcjonować w pełnej zgodzie ze swoimi potrzebami i możliwościami, jest kluczowym motywem naszego działania. Dzięki pozyskaniu nowej …

Czytaj więcej
Skip to content